Teknoloji
Moderator

Meta’nın merakla beklenen artırılmış gerçeklik gözlüğü resmiyet kazandı. “Meta Ray-Ban Display” adıyla duyurulan cihaz, ilk etapta 30 Eylül’de Amerika’daki seçili mağazalarda satılacak.
Gözlük, kamera ve ses özelliklerinin yanı sıra saydam bir artırılmış gerçeklik ekranına sahip. Bu ekran sayesinde kullanıcılar mesajlara yanıt verebiliyor, yapay zeka uygulamalarıyla etkileşime girebiliyor, yol tarifi alabiliyor ve görüntülü aramalar yapabiliyor. HUD sistemi, parmak hareketleriyle kontrol edilebiliyor. Bunun için gözlükle birlikte gelen Meta Neural Band adlı özel bileklik kullanılıyor.
Meta’nın Connect 2025 etkinliğinde sahneye çıkan Mark Zuckerberg, gözlüğün Spotify üzerinden şarkı açma, fotoğraf çekme ve gerçek zamanlı altyazı özelliğini başarılı şekilde sergiledi. Ancak canlı yayında gözlükle telefon görüşmesi yapılamaması dikkat çekti. Zuckerberg’e göre cihaz, yüksek çözünürlüklü renkli HUD ile öne çıkıyor. Görüş alanının her derecesinde 42 piksel sunan ekran, Meta Quest 3S’in iki katı çözünürlük sağlıyor.
Meta Ray-Ban Display, altı saatlik karma kullanım süresi ve toplamda 30 saate kadar pil ömrü vadediyor. Meta Neural Band bilekliği ise 18 saat pil ömrü sunarken IPX7 suya dayanıklılık sertifikasına sahip. Tüm modeller otomatik ışık koşullarına uyum sağlayan Transitions lensler ile geliyor. Kullanıcılar siyah veya kum rengi seçeneklerinden, standart ve büyük boyutlar arasından tercih yapabilecek.
Etkinlikte yalnızca Ray-Ban Display değil, aynı zamanda Ray-Ban Meta gözlüklerinin ikinci nesli ve spor odaklı Oakley Meta Vanguard da tanıtıldı. Ancak Ray-Ban Display, sahip olduğu AR ekran ve bileklikle Meta’nın en iddialı hamlesi olarak öne çıkıyor.
Bu yeni modeller ile birlikte akıllı gözlük sektöründe rekabetin kızışacağını söylemek mümkün. Asıl önemli olan nokta ise yürürken, araba sürerken ya da benzer anlarda gözlüğün odak konusunda nasıl bir performansa sahip olacağı. Bunu da bize zaman gösterecek.